Polacy zamknięci w domach podczas lockdownu masowo przenieśli się na zakupy do internetu. 2/3 ankietowanych deklaruje, że korzysta z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej - wynika z badania Mastercard. Do zakupów internetowych przekonali się także ci, którzy nigdy wcześniej nie robili zakupów online. „To pokazuje nie tylko doskonałą perspektywę dla branży e-commerce, ale i trendy na rynku pracy” - komentuje dr Małgorzata Pietras-Szewczyk, z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Jak pokazują badania chętniej niż przed pandemią Polacy wkładają do internetowego koszyka żywność i chemię. Częściej korzystamy również z usług online. W czasie izolacji społecznej na popularności zyskały też cyfrowe usługi, takie jak zajęcia fitness online, streaming wideo, czy nauka języków obcych przez internet – czytamy w raporcie Mastercard. Ogromny wzrost liczby użytkowników odnotowały narzędzia internetowe umożliwiające pracę zdalną, np. za pośrednictwem wideokonferencji oraz służące zdalnej edukacji.
Jak szacuje Unity Group wartość handlu elektronicznego w Polsce może przekroczyć rekordowe 100 mld zł już w 2020 r., a do 2025 r. będzie rosła co najmniej o 20 procent. W styczniu 2020 roku, zanim jeszcze koronawirus się rozprzestrzenił, ostrożnie prognozowano wzrost wartości branży handlu elektronicznego do 70 mld zł w tym roku. Obecnie te szacunki są znacznie bardziej optymistyczne. „W tej sytuacji podjęcie przez firmy szybkiej decyzji o otwarciu kanału elektronicznego lub jego usprawnieniu jest nie tylko kwestią przetrwania obecnej kryzysowej sytuacji. To strategiczna decyzja o jak najszybszym podłączeniu się do trendu i korzystaniu z olbrzymich wzrostów, jakie czekają ten rynek zarówno w najbliższym czasie, jak i w okresie odbudowy gospodarki" – komentuje w raporcie Piotr Wrzalik, managing partner Unity Group.
Rozwój branży e-commerce to także doskonała informacja dla rynku pracy i informacja dotycząca zapotrzebowania na odpowiednich specjalistów – komentuje dr Małgorzata Pietras-Szewczyk, Dyrektor Programowa Kierunku IT. Otwarcie nowej specjalizacji w Dolnośląskiej Szkole Wyższej na kierunku IT – E-commerce-Developer jest odpowiedzią na zapotrzebowanie specjalistów z branży e-commerce.
Uczelnia we współpracy z ITCorner - wrocławskim klastrem nowych technologii zrzeszającym blisko 70 firm (w tym Unity Group), przygotowała program zajęć dla nowej specjalizacji na kierunku IT - E-commerce -Developer, które startują od nowego roku akademickiego.
„Uznaliśmy, że kształcenie informatyków powinno być związane z konkretnymi branżami. Branża e-commerce od dawna odnotowuje wzrosty, ale czas lockdownu i pandemii przyspieszył cyfryzację sprzedaży oraz kształtuje tendencje zakupowe Polaków. Stworzona przez nas specjalność na kierunku IT – E-commerce Developer – ma za zadanie przygotować ekspertów gotowych do pracy na dynamicznie rozwijającym się rynku systemów sprzedaży online” – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński Managing Partner w Unity Group, prezes zarządu ITCorner.
Uczelnia we współpracy z ITCorner - wrocławskim klastrem nowych technologii zrzeszającym blisko 70 firm (w tym Unity Group), przygotowała program zajęć dla nowej specjalizacji na kierunku IT - E-commerce -Developer, które startują od nowego roku akademickiego.
„Uznaliśmy, że kształcenie informatyków powinno być związane z konkretnymi branżami. Branża e-commerce od dawna odnotowuje wzrosty, ale czas lockdownu i pandemii przyspieszył cyfryzację sprzedaży oraz kształtuje tendencje zakupowe Polaków. Stworzona przez nas specjalność na kierunku IT – E-commerce Developer – ma za zadanie przygotować ekspertów gotowych do pracy na dynamicznie rozwijającym się rynku systemów sprzedaży online” – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński Managing Partner w Unity Group, prezes zarządu ITCorner.
„Handel elektroniczny, czyli e-commerce jest sektorem gospodarki, który rośnie w bardzo dużym tempie. Obecnie brakuje absolwentów posiadających kompetencje w zakresie tworzenia aplikacji mobilnych i webowych dla tego sektora, a także specjalistów i analityków e-commerce” – dodaje dr Małgorzata Pietras-Szewczyk.
E-commerce Developer to specjalność skupiona nie tylko na programowaniu, ale także na uzyskaniu niezbędnych kompetencji do pracy w branży e-commerce. „Jako firma IT, tworząca platformy do zakupów internetowych, kładziemy nacisk na wiele aspektów – design, właściwości użytkowania, wydajność, itp. To wymaga posiadania interdyscyplinarnych kompetencji, zarówno twardych – dotyczących programowania, analizy danych, jak i miękkich – związanych z pracą zespołową, umiejętnością prezentacji, rozmowy z klientem” – dodaje Grzegorz Rudno-Rudziński.
Studenci mogą też liczyć na sporą dawkę wiedzy od praktyków oraz staże, a w przyszłości mają szansę na zatrudnienie. Specjaliści z trzech firm zrzeszonych w ITCornerze (Unity Group, Ideacto, Accesto) wspólnie z wykładowcami z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej poprowadzą zajęcia, tak aby pokazywać ten zawód od strony praktycznej.
Studenci odbędą też praktyki we współpracujących z uczelnią firmach, gdzie będą mogli pracować przy konkretnych projektach. Mogą też liczyć na atrakcyjne czesne, ponieważ ta specjalność jest realizowana w ramach projektu dofinansowanego z funduszy unijnych.
Więcej informacji na stronie DSW.
Zapraszamy do kontaktu: