Ekspertka z obszaru edukacji dwu- i wielojęzycznej w kształceniu przedmiotowym i językowym.
O ekspertce:
Pracownik naukowy w UD DSW; Profesor wizytująca w Uniwersytecie w Kordobie, w Hiszpani w 2024 r.; Laureatka nagrody European Language Label (wraz z Zespołem) w 2023 r.; Otrzymała wyróżnienie etwinning Polska w 2022 r.; Stypendystka Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta w latach 2021/2022. W 2020 r. uhonorowana Nagrodą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Polsce za znaczące osiągnięcia w działalności dydaktycznej. Postrzega edukację różnojęzyczną i włączającą jako kwestie o pierwszorzędnym znaczeniu w dzisiejszym świecie. Od samego początku swojej pracy zawodowej skupia się na projektowaniu procesów kształcenia oraz szeroko rozumianymi programami kształcenia językowego, dwujęzycznego, osadzonymi w różnych tradycjach i kontekstach na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia warunków sprzyjających krytycznej refleksji w procesie planowania procesu kształcenia. W celu zgłębienia różnych perspektyw, analizuje programy kształcenia dwujęzycznego, ogólnego, również te skierowane do mniejszości narodowych wraz z ich podwalinami teoretycznymi. Jej celem jest lepsze zrozumienie kwestii związanych z efektywnością, wyrównaniem szans edukacyjnych, wielokulturowością oraz zarządzaniem heterogenicznością jako zasobem w edukacji. Aktywnie współpracuje zarówno z instytucjami międzynarodowymi, jaki i krajowymi prowadząc projekty badawcze oraz wdrażając wyniki badań na szerszą skalę.
TEMATYKA KOMENTARZY EKSPERCKICH:
- Edukacja dwujęzyczna z językiem obcym (przedmiotowo-językowa typu CLIL)
- Różnorodność językowa i kulturowa jako zasób w klasach ogólnodostępnych
- Alfabetyzacja dwujęzyczna uczniów-migrantów z oddziałów przygotowawczych
Jesteś zainteresowany współpracą z ekspertką? Skontaktuj się z nami: